Gikk Sesilåmi for 14. år på rad

Ingrid Prestjord Kjørvik (65) fra Kvås idrettslag var blant de om lag tusen deltakerne på lørdagens Sesilåmi, fra Brokke i Setesdal til Sinnes i Sirdal.

65-åringen deltok for 14. år på rad, og var godt fornøyd med innsatsen. Hun kom i mål på tiden 6.34.21.

- Det var fine spor hele veien. Det var litt tåke, ikke vind og god temperatur. Jeg hadde godt feste, men det var litt dårlig glid. Tiden betyr ikke noe for meg. Det er turen jeg går for, forteller hun.

Kvås idrettslag stilte med enda en deltaker i det 52 kilometer lange turrennet. Selv om han har bodd i Lyngdal noen år, regnes Asle Foss fortsatt som kvåsing. Han gikk på tiden 3.44.20, og ble med det nummer sju av i alt 93 løpere i klassen for M51-55.

- Jeg burde nok ikke ha stilt til start. Jeg var ikke helt frisk etter forkjølelsen jeg har slitt med i noen dager. Det ble fort tungt, og det var min dårligste skitur i år. Men det var en fin tur, rapporterer han.

LES OGSÅ: Fullførte Sesilåmi for 13. gang

LES OGSÅ: Herlig innsats i lysløypa

Populære innlegg fra denne bloggen

Martin (15) raskest i Gumpeløpet-løypa

Klart for den tiende utgaven av Gumpeløpet!

VM-medaljør knuste løyperekorden